MAS B17

MAS B17

Wednesday, March 5, 2014

Vitamin B17 dan Kanser

Kajian tentang Amigdalin yang pertama telah dikeluarkan seratus tahun dahulu dan telah disenaraikan dalam kamus-kamus farmakologi. Kajian tentang Vitamin B17 juga pernah dijalankan serta dibukukan di mana bukunya bertajuk 'World Without Cancer' oleh G.Edward Griffin. Vitamin B17 juga boleh didapati daripada buah ceri, peach dan plum. Rawatan kanser dengan menggunakan Vitamin B17 telah lama digunakan oleh doktor-doktor terkenal semenjak 35 tahun dahulu seperti Dr. Ernest Kreb Jr iaitu pakar biokimia dan juga pengasas Vitamin B17.

Sekarang kita lihat macam mana Vitamin B17 dapat membunuh sel kanser. Dalam badan kita terdapat pelbagai jenis enzim yang menjalankan pelbagai proses. Salah satu enzim ialah Rhodanese yang banyak terdapat dalam badan kita tetapi tidak pada sel kanser. Satu lagi enzim iaitu Beta-Glucosidase banyak terdapat pada sel kanser tetapi tidak pada badan kita.

Vitamin B17 terkandung di dalamnya dua jenis glukos iaitu Hydrogen Cyanide dan Benzaldehyde. Enzim Rhodanese akan memecahkan Vitamin B17 dengan air untuk mengeluarkan dua jenis glukos tadi apabila ia masuk ke dalam badan. Apabila Vitamin B17 dan enzim Beta-Glucosidase bertemu satu tindak balas kimia berlaku di mana dua jenis glukos tadi bergabung untuk menghasilkan sejenis racun yang seribu kali ganda bisanya. Racun ini akan bertindak balas dengan satu benda sahaja iaitu sel kanser sekali gus memusnahkan ia.

“B-17 adalah bahan anti kanser yang paling berkesan yang pernah diuji! Dr Kanematsu Sugiura – Japanese Cancer Research Scientist at Sloan Memorial Ketering Cancer Research Center in New York.

No comments:

Post a Comment