MAS B17

MAS B17

Thursday, March 6, 2014

say NO to CANCER

hello.....

Kanser memang salah satu penyakit yang manusia kat dunia ni paling takut lepas sakit jantung. Menurut statistik yang dikeluarkan MAKNA seramai 45 000 rakyat Malaysia dilaporkan mengidap penyakit ini setiap tahun. wow...ramai tu..

Statistik Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menunjukkan kanser menyumbang sebanyak 13 peratus iaitu 7.4 juta daripada keseluruhan kematian di dunia pada 2008 dan dijangka akan terus meningkat iaitu anggaran 12 juta orang akan meninggal dunia akibat kanser pada tahun 2030.

Kanser merupakan penyebab kematian keempat terbanyak yang berlaku di hospital-hospital Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) di seluruh negara dan pada tahun 2011 ia menyumbang sebanyak 11.2 peratus daripada keseluruhan kematian yang berlaku.

Menurut statistik KKM, kanser paru-paru merupakan penyebab kematian kanser yang paling banyak bagi seluruh kematian akibat kanser yang berlaku di semua hospital KKM iaitu 17.5 peratus diikuti oleh kanser payudara (10.2 peratus) dan kolorektal (8.5 peratus) pada tahun 2011.

erm,,memang menakutkan.So,ape lagi kita kenalah cegah kanser ni. MAS B17 memang dipercayai boleh membantu merawat penyakit ni..

Nanti sya kongsikan dengan anda semua testimoni pesakit kanser yang kembali ceria dan sihat selepas mengamalkan MAS B17.

No comments:

Post a Comment